tambah wang dengan zalora KLIK

Sunday, January 27, 2013

Nur Ameera Damia dunia baruku....

Alhamdulillah.... 16 November bersamaan 2 Muharam, Dela selamat melahirkan bayi perempuan secara pembedahan yang diberi nama Nur Ameera Damia 3.59kg. Pengalaman pertama sukar di ramal dan di duga.... Hari ke 4 Dela balik ke kampung untuk berpantang di sana. Pelbagai ujian Dela tempuhi sepanjang tempoh berpantang dengan penuh kesabaran dan keinsafan. 2 malam Ameera ditahan wad kena jaundice dan 2 minggu Dela keluar masuk hospital sebab jangkitan kuman.

1 pengalaman yang tak mungkin Dela lupakan apabila jahitan di perut terpaksa di buka semula dan di cuci hari2 untuk membuang darah dan nanah yang terkumpul. Minggu pertama di tahan wad dan hari ke enam dijahit semula dan esoknya dibenarkan pulang... Selepas 2 hari berehat di rumah, darah masih lagi keluar celah2 jahitan yang baru di jahit, terus refer hospital lagi sekali dan di tahan wad untuk kali ke 2 selama seminggu. Doktor cakap badan Dela tak dapat menerima antibodi yang mereka berikan sebab itu luka jahitan lambat sembuh dan terpaksa tukar ke ubat yang lebih kuat.

Namun semuanya telah berlalu dan Dela hadapi segala dugaan dari Allah SWT dengan tabah. Alhamdulilah ketika Dela diuji sebegini keluarga mertua banyak membantu dari mula hingga saat akhir. Alhamdulillah....... syukur sangat2 suami sentiasa menemani ketika Dela terlantar sakit di hospital. Ya Allah... sesungguhnya engkau telah membuka mata dan pintu hatiku untuk menilai sendiri siapa bersamaku ketika aku dalam kesusahan.


permata hati mama
Nur Ameera Damia


Nah.... inilah dunia baruku.... Semuanya serba baru... cara baru.... pengalaman baru. Kalau dulu tidur kami suami isteri tiada gangguan dan kini segalanya berubah semenjak ada si kecil penyeri hidup kami berdua.  Walaupun penat tapi kami tempuhi dengan penuh rasa bersyukur akhirnya kami berdua dapat merasa seperti ibu bapa di luar sana. Alhamdulillah!!!



psst!!!...  Dela dah dapat payment dari says.my terus masuk 
ke acc maybank... 
nak cuba?
 joint SINI

bagaimana caranya?
klik SINI




19 comments:

kasihibu said...

seronok ada baby kecik....
rindunya bau baby

Unknown said...

Alhamdulillah...terlahir sudah penyeri kasih dela dan suami yg dinanti..comelnya seindahciptaan ilahi..syukur..saya tumpang gembira dan bangga dengan perjuangan dela akhirnya berjaya...tahniah dela dah bergelar seorang ibu...tertungu-tunggu tau saya nak tgk / baca dela dengan baby baru nie....er,..nama anak kita samalah...ada 'damia' heheh..
mmg seriau saya baca kisah dela kena opret pastu kena cuci lagi....mujur ada yg membantu kan...mmg diwaktu kita ssh lah br kita tahu siap yg paling baik terhadap kita...
dan...harap dela bg susu sendiri untuk ameera..jgn lepaskan peluang itu tau.....
okey..ter panjang lebar lak komen..ehe..saya mmg teruja tgk baby girl..sbb comel n kiut..hihii..mg ameera membesar dgn sihat dan menambah bahagialah dela sekeluarga yaa.... bye..muah muah untuk emeera...

Queenie said...

Alhamdulillah..tahniah Dela...
comel sungguh Ameera tu kan? nampak cerdik sangat!

senak perut baca pengalaman Dela tu, apa pun syukur lah semuanya dah berlalu....nak tambah lagi tak? heheh

Unknown said...

wah...comelnya anak akak...berbaloi penantian akak dan suami...
ohh akak c-zer..luka jangkitan kuman??mujurlah sembuh ye kak...ujian Allah tu...
tp mmg comel sungguh puteri akak nih..

redviolet said...

alhamdulillah tahniah dgn kehadiran ahli baru..
semoga sntiasa diberkati olehNYA...

:)

KASIHROSLI said...

comeiii baby dela...syukur alhamdulillah

SeputihSalju said...

tahniah kak.. comel baby.. bulot je muka dia..

nazayiena said...

Tahniah Dela atas kehadiran Nur Ameera Damia yg ditunggu2 sekian lamanya.Patutlah lama menyepi dr dunia blog.

Rinna said...

Tahniah..atas kelahiran baby ameera..dan alhamdullillah semuanya selamat..

Comelnyaa baby dila.. :)

mama aini said...

assalamualaikum dear..syukur alhamdulillah dela telah selamat melahirkan baby..sedap nama baby dela..semuga damia jadi ank yg solehah..amin..
banyaknya dugaan dela sewaktu bersalin..semuga dela tabah dgn ujian dr Allah..itu tandanya Allah sayangkan kita.. maaf baru arini lawat dela..mama tak sehat aritu..

NARDtheNERD said...

comelnyaaa
:)

Teacher Basariah said...

Tahniah dela dan suami..semoga dapat mendidik anak menjadi insan yang solehah..dan selamat menempuh alam keibubapaan..(^_^)

Unknown said...

tahniah..comelnye baby!!! =) salam kenal

|| NaFiRaa || said...

Tahniah Dela..

comelnye baby Ameera Damia..:)

Fifi Nadhrah said...

berat baby kite nak dekat same.. baby fifi 3.6kg.. :) alhamdulillah semuenye selamat..

ME CTCT said...

alhamdulillah...seronoknyaaaa! jd ibu mithali ye..hehehe

Siti Asiah said...

Bulatnye mate Damia, chumel gitu...
Memang tak mudah utk menjadi ibu kan Dela, yk pengorbanannya cam mak kita nak besarka kita dulu...;)

ct rahani said...

as salam k.dela.. lamanya x singgah sini.. Alhamdulillah akak dh selamat bersalin.. dh lama pun.. hehe.. slmt menempuh dunia baru yg lebih indah ye kak.. comel baby.. namanya pun comel.. :)

Ibuhani said...

Congratulations Dela! Smoga Nur Ameera Damia jd anak yg solehah..... :)))))