Monday, August 29, 2011

rumah kami



Balik kampung awal singgah sekejap tengok2 rumah yang kami beli di Taman Puteri Jaya Hill Park. Alhamdulillah.... inilah titik peluh hasil kerja kami berdua. Dapat juga merasa membeli rumah sendiri.  Dah nak masuk 2 tahun kami sewakan.  Kini rumah ni dijadikan Taska Salsabila. Memang sebelum beli lagi kami plan nak sewakan aja. X mau dibiarkan kosong nanti rosak jugak rumah di biarkan begitu sahaja. Aku dan suami pun belum tahu lagi bila nak duduk rumah ini. Buat masa sekarang kami berdua belum bersedia untuk tinggal di kampung. Biarlah kami berdua merantau puas2 dulu... 

:) 


2 comments:

Faina Arisya said...

as salam..

dela nak tanya sket pasal rumah bleh..

masa sewakan kat penyewa yg buat taska tu.. ada tak kena declare kat mana2 jabatan or majlis tentang rumah kediaman dah bertukar ke rumah untuk tujuan perniagaan?? kalau ya siapa yg kena buat? owner atau tenant?

Dalila Hamid said...

w'salam....

waktu saya sewakan tu.. tenant yg buat semuanya... sebelum ni dia dah ada taska tempat lain... kira yang ni dia buat semuanya... tak silap saya kena declare rumah utk buat taska kot coz dia ada minta lakaran rumah rumah termasuk bil2 utk perbandaran... sya pun x berapa arif sgt.... coz suami yg uruskan sebelum ini...

-- > Klik iklan di bawah untuk keterangan lanjut < - -