Saturday, March 30, 2013

chef turun padang - Nasi daging


Menu makan tengahari kami hari ni nasi daging + air asam + gulai rusuk.
Sebenarnya suami Dela yang masak... Dah lama chef Dela bercuti selama 6 bulan .... kali ni kami berdua berperang dan bergabung masakkan nasi daging. Suami Dela memang cerewet bab2 memasak ni... Kalau masuk dapur tu kena ikut arahannya... jangan memandai2 nak campak yang bukan2 dalam masakkannya. Jadi Dela sekadar potong2 bawang ja.... 
ok x camtu ? hheee


psst: suami Dela memang handal memasak... tapi complain masakkan orang pun boleh 
tahan mulutnya... sabar ja!!!  :(


Heppy besday buat Izan Mama Mia



suka makan ice cream? tekan SINI
minum susu Dumex tekan SINI




18 comments:

Daddy Ziyyad said...

sekali baca & sekali pandang gambar tu, saya nampak " Nasi Dagang". :)

Bagus suami pandai masak..
Saya ni, pandai makan aja..:)

TQ atas doa.

PiNkYCaT said...

rajin betul suami masak ye...bagus2:)

yan's cottage said...

bestnya dila....nak pula air tangan hubby....kalau yan tak merasalah jawabnya he heee.....

izan mama mia said...

samalah hubby akak pun rajin masak..hihihi..bertuahkan kita..hihi..wah sedap nampak air asam tuu

Emy Omar said...

Suka makan nasi dading cicah air asam ni,selalunya makan dirumah pakcik yang wifenya orang Penang..nak buat sendiri x reti huhuhu

Puan Kutu said...

wah untung dela ada suami yg pandai msk.klu sy suka jer.klu potong bawang pun belaiu buatkan lg suka..haha

MarnieyZ said...

pergghhhh, hebat. hihihi.

Nafira usof said...

tudiaaaa.. menikam kalbu sungguh~

rostina76 said...

salam dela
wah!!!!sedapnye nasi daging. btw untungnya hubby terer masak, blh bt shif memasak gitu

SYANI said...

Untungnya suami pandai masak...

Rai Ourkizuna said...

Waa.. Kami pun suka nasi daging..

Pst.. Suami saya pun sama. Kalau dia ke dapur.saya tolong potong potong je. Kalau nak tolong masak nanti jadi gaduh je.. Hihi

mama_umar_maryam said...

wah nasi daging!nmpk sedap

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

bila tengok nasi daging tu bunda teringat dulu2 masa bunda baru2 kawin ada dpt resipi nasi daging ni..pernah 2 3 kali buat...siap dengan sambal bawang nya...

sedap...mungkin resipinya lain sikit tapi kaedahnya sama...

tapi resipi bunda tu dah hilang sejak berpindah randah..

Qhaifa Nur said...

kalau saya masak nasi daging dengan daun kobis...

AnneRaini said...

untungnya suami pandai masak. Suami sy tau masak air je..hehe

mamapp said...

wah nampak sedap sure rasa sedap.. apatah lagi gabungan usahasama dela n en hubby

Situs Top Info said...

kunjungan perdana gan...
salam kenal dan sukses terus.

Myra Jay said...

Sedapnya nasi daging :)

-- > Klik iklan di bawah untuk keterangan lanjut < - -