Monday, February 20, 2012

ziarah kawan di Hospital Serdang



Sabtu lepas berkesempatan melawat kawan en suami yang excident. Keadaan kawannya sangat kritikal dan masih tidak sedarkan diri di wad ICU. Aku sempat berbual dengan ibu dan isteri kawan suamiku itu, sedih bila dengar cerita dari mereka dan aku tak dapat nak bayangkan bagaimana cekalnya hati isterinya menerima khabar duka tentang keadaan suaminya yang tidak akan seperti dulu lagi. Suaminya mengalami kecederaan yang sangat teruk dan berkemungkinan lumpuh. Lebih memilukan mereka baru saja dikurniakan anak yang masih kecil. Tak tertanggung rasanya dugaan yang dihadapi keluarga mereka ini. Apa yang aku harapkan semoga isteri kawan suamiku itu tabah hadapi dugaan hidup yang hebat dan cekal  membesarkan anak mereka.
Perjalanan hidup kita masih panjang dan kita sendiri tidak tahu apa akan terjadi esok lusa. Aku sendiri terfikir bagaimanakah masa depan aku suatu hari nanti. Hanya suami tempat aku bergantung kasih setelah ketiadaan kedua orang tua tambahan pulak aku belum dikurnaikan cahaya mata, terbelakah nasib hidup aku suatu hari nanti. Bukan minta simpati cuma sekadar terkenangkan nasib diri di kemudian hari. Macam2 benda yang aku fikirkan dan bermacam2 perkara terjadi sekeliling aku sekarang ini. Tapi kita hanya merancang, Allah swt yang mengetahui segala-galanya. Kita hanya mampu berdoa agar dilindungi dari segala kesulitan dunia dan akhirat. 



Jom Klik

SINI, SINI, dan SINI


TQ




26 comments:

Ungu Violet said...

berat mata memandang...berat lagi bahu yg memikul..semoga kawan dela terus tabah..:)

Cik Atien said...

harap2 si isteri dapat bersabar dengan dugaan yang datang.

LYAfrina said...

ermmm...mmg amat2 myedihkan..inilah ujian drp Nya..supaya kt tabah n sabar.. supaya dia diberi ganjaran y sebaiknya atas keikhlasannya mjaga n merawat suaminya,,, besar pahala buat sorang isteri..

SAYA BUKAN SAMDOL said...

semoga kawan akak tu kuat dan tabah.

Cik Nurul said...

semoga die cepat sembuh... =)

aNIe said...

Dela...dari apa yang akak belajar dalam hidup ini...segala apa yang berlaku ada hikmahnya...samada kita perasan atau tidak... dan semua yg kita lalui telah pun ditakdirkan untuk kita...

zyralleeya said...

Ya Allah saya tahu perasaanya bagaimana bila melihat...
moga dipermudahkan hidup

Ckin Kembaq said...

ujian Allah tu..nak uji kesabarn...inshaAllah moga2 dia sabar...

IntaNBerliaN said...

Ya Allah.. sedih pulak baca entry ni.. moga is3 dia kuat tempoh dugaan ni..

KhaiRin : anies said...

kritikal tu...
semoga allah panjang usia suami kwn tu...aminnn

rasp said...

berat mata memandang...
berat lagi bahu memikul...
smoga beliau tabah menghadapi dugaanNya ini....

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Besarnye dugaan yg dia hadapi..
rasa tak tertanggung..Moga isteri kwn suami akak tu tabah untuk menghadapi semua dugaan tu..

|| NaFiRaa || said...

huhuhu.. moga keluarga itu kuat hadapi ujian Allah itu..
moga Allah akan lindungi kita semua.. amin~

kazmyra afkar said...

disaat kita sihat walafiat ni, tetiba tuhan menarik nyawa kita..

itu semua ketentuan tuhan,

qada dan qadar..

eB ezrin said...

hubby dier eksiden ke?

munna said...

semoga isteri kawan suami dela tabah menghadapi dugaan... mmg semua ni kita tak sangka akan terjadi..semoga kita terpelihara dari di timpa musibah sebegini...

qemaishak said...

Moga suami kawan dela tu cepat sihat..berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..harap isteri dia tabah.

cinta siswi said...

semoga akak tu terus tabah.. kite xtau ape yg bakal terjadi pd mase dpn..

Rinna said...

Sedih plak bila baca kisah kawan suami dela tuh.. Moga dia tabah dan suaminya cepat sedar.. dan sihat..

Dinas Aldi said...

Semoga suaminya akan segera sembuh & dia tabah menghadapi dugaan yg amat berat ini..

mama aini said...

salm dela..sedih baca entry ni..semuga wife dia tabah menghadapi dugaan dr Allah..dan semuga dia sembuh segera..
buat dela..takmo sedih2 ya dela..insyaallah, allah akan berikan dela cahayamata..sabar dear.. memang kita hanya merancang dan allah yg menentukan.semuga Allah melindungi & merahmati dela..amin..

izan mama mia said...

izan bersimpati..moga mereka tabah...sedih baca entri ni...fobia dengan Hospital Serdang..tambah lagi...wad ICU....CCU dan sewaktu dengannya...:(

Ibuhani said...

Semoga sahabat dela tabah dgn dugaan ini.

Dela juga kena sabar n tabah ye krn Allah SWT menduga krn tahu dela mampu menghadapinya...insyaallah...berkat kesabaran ada ganjaran dr Allah SWT.

ct rahani said...

semoga kwn suami akak tu segera sembuh.. dan semoga isterinya sentiasa sabar dlm menempuhi dugaan ini.. amin..

MaryaYusof said...

Allah sebaik Perancang... Dia tidak akan menguji klau bkn diluar kemampuan... Doa yg baik2 buat kita semua... Insya'Allah... Jgn pikir yg bukan2 ye dear... Saya pun takut jugak :)

Puan Kutu said...

betul tu kita pun tak tahu apa ujian yg bakal menimpa kita suatu hari nanti..semoga keluarga kawan suami akk tu tabah.berat mata memandang berat lg bahu memikul..

-- > Klik iklan di bawah untuk keterangan lanjut < - -