Hari ini hujan2 bikin aku panas hati ja dengan credit card call centre. Selama 7 tahun aku menjadi pelanggan mereka dan marah aku kali ini dah sampai tahap GABAN dah pun.... geram sangat2!!.. Lega rasa boleh marah2 tadi terus matikan telifon. Dulu ada juga mereka call tapi tidaklah sekerap 2-3 bulan sekarang ni. Selagi aku tak jawab fon tu selagi itulah ada saja call masuk dari mereka.
1 hari sampai 3-4 kali. Kalau aku jawab call time2 tengah meeting boleh diorang kata sekejap saja nak cakap pastu dah 1 kerja aku melayan 5minit dengar gebang mereka. Punya la sakit hati rasa macam nak luku2 ja kepala diorang tu naik benjol!! Kadang2 aku dah remind siap2 kalau pasal nak beli insurans, nak buat personal loan or what ever sekalipun yang memerlukan aku terikat dengan kad kredit aku tak berminat. Tapi diorang ni memang betul2 cari pasal dengan aku hari ini. Aku dah melepaskan larva yang aku rasa sepatutnya dari dulu lagi aku patut buang!!!.
Kadang2 sampaikan hari minggu pun diorang akan call. Malas nak jawab aku minta la en suami tolong jawapkan tapi mereka tetap nak cakap dengan aku walaupun aku kata sedang sibuk. Mereka dah macam memaksa orang langgan polisi insurans bank mereka. Selagi kita tak kata YES/BOLEH/TERIMA selagi itulah mereka akan sentiasa follow up kita. Bayangkan minggu ni dah dapat call dari mereka pasal insurans, pastu minggu2 seterusnya orang lain pulak punya turn call aku berturut2 sampai aku naik rimas n terpaksa pick up call jugak kalau dah sampai setiap hari bunyi fon menggangu aku. Alih2 benda yang sama mereka offer.
Aku dah terangkan yang aku dah ambik insurans tapi diorang ni macam memaksa aku ambil polisi mereka konon lagi untung. Walhal aku dah ada... Dulu aku memang nyaris nak ambik insurans dengan potongan melalui kad kredit tapi dah agree 1 polisi sahaja mereka offer polisi lain pulak .... dah nak kena tambah lagi 2-3 polisi terus aku cancel.... nah ambik.... sapa suruh tamak sangat!!...... Hah!!! padan muka... sapa suruh sembang pusing2 dengan aku... terus aku tutup fon.... Alo!!!.... apahal nak ambik insurans banyak2... engko nak tolong bayarkan ke?.... engko ingat gaji aku tiap2 bulan nak bayar insurans ja ke???... Aku dah kata tak mau sudah la... pastu offer personal loan pulak... konon2 duit boleh buat melancong la... makan2 la... bagi kawan pinjam la... settle apa2 yang bolehlah.... Ayo yo... kalau aku perlukan duit tahu la aku mau korek kat mana... x perlu nak ajar aku nak buat apa dengan duit yang korang offerkan tu... Dah tentu ada interest kat situ... bukan bagi free pun... Nak kena bayar balik semua tu... Ingat aku ni tak ada otak untuk berfikir... Cukup2 la memaksa orang. Tiap2 hari call. Letih la nak layan benda2 camni.
Hari ni lega sikit hati aku dapat sound itu orang... Aku dah naik rimas la hari2 call. Aku tahu nanti minggu depan diorang akan call lagi macam biasa dan sudah pasti orang lain pulak... X pa.. kali ni aku akan off handfon terus!!! baru tau. Ada berani??... cuba la lagi....!!!
Aku tahu itu dah memang dah kerja mereka untuk call pelanggan mereka setiap hari tapi tolong la jangan memaksa kalau kami tak berminat. Jangan pusing2 cerita panjang bagi orang keliru dengan prosedur bank yang entah apa2 ja... Jangan kerap call 1 hari sampai 3-4 kali. Kalau kami dah cakap bukan masa yang sesuai tolong jangan push2 kami dengar ceramah sekejap walaupun free dari korang ... nanti korang akan mendapat hadiah percuma jugak dari aku....... aku akan bagi hadiah TELINGA MERAH!! HATI PUN SIKIT PANAS OOO.. hhmm... baru kau rasa...!!!!
11 comments:
selalu jugak kena kempen gitu..katanya dr kad centre..tp kadang terpikir tah-tah mana kompeni nak niaga punya kerja kan...
emm sy selalu jugak kena.sekali kol sy ckp busy,pasti dia kata nak kol blik,bla kol sy terus tak agkt.dieorg nie bila kita kata tak nak,tak berminat biadap pulak..kadang hangin jugak.jenis tak reti bahasa.selalunya kerja macam tu kena push dengan manager,klu tak ada pelanggan nti kena bising,komisen pun tak dapat..dieorg terdesak..tu yg kol 3 4 kli sehari.emm macam2..
suri & puan Kutu
betul tu... kalau akak kata x berminat mereka macam tak boleh nak terima... pastu pusing2 cerita macam paksa2 orang... dah tu macam memperlekehkan akak pun ada... itu yg sakit hati sangat2....
Pernah sound sorang mamat insurans sebab sangat2 mendesak suruh hasben join dienye insurans. Die xmkn saman, boleh lak die ke opis hasben and then ajar hasben suh menipu saya sebab nak jugak ajak suh masuk insurans die. Hasben terus bagitau, apalagi saya terus p jumpa die, dan depan2 die saya kasi ' maki'... Huh xreti bahasa deorang ni.. Sangat menjelekkan!!!
Btw, salam kenalan...;). ( besh sungguh bace entry ni sampai panjang plak nak komen) huhuhu
dee,
salam perkenalan jugak...
sampai tahap camtu diorang paksa2 ye.... manusia ni mcm2 perangai sggup buat utk kepentinggan mereka sendiri... geram betul...
orang kalau da desperate xde klien xcamtula kak....sampai kite pun nak dy pakse berkali kali...kalau ta cne nak cari makan...
Kak Dela,
Sama laaa..
Kadang nak marah2 gak..
Tapi maybe bulih bertenang lagi..
Kesian jugak kot sebab tue dah
keja dorang.. Periuk nasi dorang :)
P/s: Sabar okeh :)
lima minit saja kak..ok..tak lebih lima minit...last-last dekat 20 minit bercakap tak berhenti..nak letak talipon kang..nampak kurang ajar pulak...
Hehehe...dela...kak nadia pun biasa kena...memang telinga derang jenis tahan maki punya...huhuhu...kita kata mcmana pun esok2 depa call balik...memang harus offkan saja hp kalau no tu naik lagi....
setuju sangat2.... mereka memang dilatih utk tahan maki.... kadang2 kesian juga.. tapi klau dh smpai mgganggu kerja seharian kita pun 1 masalah jgak tu... dh lama sabar ni .. kira baru2 ni ja baru meletop!!... :)
TQ
xbaek la dorg asek pakse2..huhu...sian kamu..memang patot kamu marah..
Post a Comment