Tuesday, June 22, 2010

Broga Hill


menunggu matahari terbit


hari semakin cerah


permandangan dari atas bukit


ramai tul peneman aku


masa untuk berehat dan menikmati hidangan Mc'D..he..he.. bekalan mesti bawa ye..


Sebenarnya kami ke bukit broga ni bulan lepas ... tapi kenangan mendaki bukit ni memang x dpt dilupakan. Aku bertiga ke sana termasuk En hubby n adik. Bagi menunaikan permintaan aku yang pelik, jadi En hubby bawalah aku mendaki ke Bukit Broga, Semenyih. Permintaan aku ni kengkadang mmg pelik2 dan ajaib sikit.. untuk menghilangkan rasa kebosanan jadi aku pilih untuk berSENAM di sini... x percaya kan..mcm la x da tmpat lain nak pergi.... konon2 nk menghilangkan 2kilo lemak dlm badan! ye!! mesti boleh daki punya!!..

Dari rumah aku ke Bukit Broga ni x da la jauh sgt, kira2 1 jam dah smpai di kaki bukit.Punya la ramai org di sana smpaikan nk mencari parking keta pun susah. Rupa-rupanya berduyun-duyun manusia yang nak bersenam bersama aku kt situ. Apa-apa pun terima kasih ye kerana kerana sudi menemani aku dan memberi semangat sepanjang perjalanan walaupun sebenarnya aku mcm nak patah balik ja...penat ooo!! mendaki kat sini.Kami start mendaki dalam keadaan yg masih gelap.. siap ber touch light lagi. 2 jam masa yg aku ambil utk smpai ke atas (walaupun sebenarnya 1 jam dah boleh smpai ke atas sana )tapi mmg puas hati kerana aku dapat habiskan pendakian smpai ke puncak teratas!!!! foohh....!!! letih jgn cerita la.. mcm nk tercabut kaki lutut semua... smpai tercabut tapak kasut aku sekali kt situ.tertinggal tapak kasut tu kat sana buat kenangan... ye...XPDC berjaya....

psstt...Aku ingat lain kali kalau nak mendaki lagi dengan 2 org bodyguard aku ni, nak kena bawa siap2 sellotape!!! nahh!!! nak plaster siap2 mulut 2 org bodyguard aku ni yang bising mcm murai x habis2 membuli aku sepanjang perjalanan... Nasib baik aku x bertukar menjadi "hulk hogen" kat tengah2 bukit tu...aman!!! dunia
YES!!!... misi BERJAYA!

No comments:

-- > Klik iklan di bawah untuk keterangan lanjut < - -