Thursday, September 1, 2011

kenapa susah nak faham!!



Dalam aku bergembira ada jugak kisah duka terpalit dalam diari hidupku untuk raya kali ini. Mungkin silapku sendiri tak pandai menjawab bila ada mulut2 yang perli tentang aku dan suami yang masih berdua. Tapi memikirkan orang lebih tua aku pendamkan saja. Tapi mungkin orang akan nampak macam aku bersikap kurang ajar kerana terus balik tanpa minta izin terlebih dahulu tapi kerana mulut2 meraka la aku bersikap begini. Dah lama aku makan hati dengan orang2 begini dan kerana mereka aku dah malas nak jejak kaki ke rumah mereka lagi... Aku malas nak fikir apa yang mereka rasa... tapi kalau kena dengan batang hidung mereka sendiri baru tau camna rasanya betapa sakitnya hati ini sebenarnya.... tak sensitif langsung. X ada benda lain nak tanya asyik benda yang sama saja...


5 comments:

Qaseeh Tolia said...

Buat tak tau jer la..Bkn kita mintak bantuan ke pertolongan ke dgn diorang..Dah tau sajer gatal mulut nak kepoh la tu..

ida khairani said...

sabar dan dekatkan diri dengan Allah. Hanya Dia yang mampu tunaikan permintaan kita. Bukan org yang pendai mengata ja tu.

Kak Eiza said...

mulut orang memang kita tak boleh nak tutup, kalau semua hati orang kita nak jaga bagaimana pula hati dan perasaan sendiri... pedulikan diorg, janji apa yg diri kita buat tidak melanggari batasan... InsyaAllah.. hidup anda akan diberkati olehNya.

Pak Itam said...

if nk org fhm kite... mesti laa good in communication.. cthnye... kalo xske, kite kne tros trg pe yg kite xske.. sb xsume org bley fhm kite kalo kite xbgtau... silap2 bley buat org salah fhm kat kite..

Lady Diana said...

salam, mungkin terlambat sy jumpe entry dela ni. tp kita mmg senasib. skrg sy mmg dh pekak kn telinga dgn org2 yg xfhm dgn takdir Allah ni. Sy dh kawin 8 tahun & mcm2 dh perkara yg sy lalui. alhamdulillah skrg dh blh terima wlpn perit. salam kenal utk dela. mgkin kita blh berkawan & share cerita.. klu sudi terjah je kt blog sy.tp xde shoutbox tau.komen je kt entry nnt sy tau dela dtg.. :)tcare..

-- > Klik iklan di bawah untuk keterangan lanjut < - -