Saturday, June 4, 2011

Spaghetti Meatball XL



Siapa nak belajar masak Spaghetti Meatball XL angakat tangan,...
mai nak ajar sikit cara2...Selalu makan kat Restaurant Big Brother, Kota Damansara. Kali ini aku mencuba masak sendiri..... macam x caya ja...:(

Bahan-bahannya
500g daging kisar
2 biji bawang besar dicincang halus
3 ulas bawang putih dicincang halus
1 sudu teh jintan putih
1 sudu teh jintan manis
½ sudu teh ketumbar
2 atau 3 sudu teh serbuk lada hitam
2 sudu the garam
1 biji telur dipukul
1 sudu besar tepung gandum
garam

Bahan Perap Meatball 
2 sudu besar madu

Gaul semua bahan kecuali madu dan bentuklah menjadi bebola kecil mengikut saiz yang di ingini. Rebuskan bebola daging, angkat dan toskan seketika dan gaul dengan madu dan perap 10 hingga 15 minit. Kemudian panaskan sedikit minyak dan goreng sekejap dah boleh makan bersama spaghetti.

Nak buat spaghetti... x yah cerita la kt sini.... kanak2 sekolah rendah pun tau buat sendiri.... bahan2 tu campak2 ja...hhee...
ppss... en. suami yang masak ni...haa..

6 comments:

lizz said...

sodap ni...balik nanti boleh ler masak cam terliur jer..

ieda said...

sedapnya .. akak baru plan2 nak masak speghetti cabonara ari nie :)

muhamad hanif said...

fuiyooohhh...


naknaknak !!

rafaliah said...

sedapnyaaaaaaa...suka sangat spaghetti meatball..
thx for sharing the recipe..
nway, feel free to visit blog i ya..
:-)

dela said...

@ieda

ok la tu... spaghetti cabonara pastu tambah meatball kat atas tu... baru byk bahan...:)

ObiZ said...

i like cooking!!,. masak2,.yum2..^^ thanks share resepi2 kat sini,.

-- > Klik iklan di bawah untuk keterangan lanjut < - -